Onze tarieven
De tarieven van een onafhankelijke pensioenadviseur zijn doorgaans opgebouwd uit twee componenten:
Component 1. Eenmalige kosten voor het advies:
Dit betreft de vergoeding voor het initiële adviestraject, inclusief inventarisatie, analyse, adviesrapport en implementatie.
Component 2. Doorlopende kosten voor het beheer:
Dit betreft de vergoeding voor het volledige beheer van het pensioencontract na implementatie.
Eenmalige kosten voor het advies (nieuwe regeling)
Hieronder de tarieven voor pensioenadvies voor een geheel nieuwe regeling gelijk conform WTP.
Dit houdt in dat er momenteel geen actieve regeling loopt.
Onderstaande tarieven zijn alleen van toepassing in combinatie met een beheercontract.
Eenmalige kosten voor het advies (bestaande/vernieuwing regeling)
Hieronder de tarieven voor pensioenadvies voor het voortzetten of vernieuwen van een bestaande regeling om deze om te zetten naar de WTP.
Onderstaande tarieven zijn alleen van toepassing in combinatie met een beheercontract.
Doorlopende kosten beheer
Dit betreft onze complete dienstverlening Pensioenassist Pro waarbij u geheel wordt ontzorgd na implementatie van de regeling.
- per werknemer
- per jaar
- per werknemer
- per jaar
- per werknemer
- per jaar
- per werknemer
- per jaar
- Meer weten?
Welke diensten vallen binnen het beheercontract
- Onder de aandacht brengen van fiscale en juridische wijzigingen die mogelijke gevolgen zouden kunnen hebben op de pensioentoezegging
- Monitoren wetswijzigingen
- Periodiek BPF en CAO uitvraag
- Controle juridische stukken uitvoerder
- Aanpassing van de kerncijfers (AOW-franchise, max. WIA-grens, max. pensioengevend salaris, minimum loon, ANW)
- Verstrekken van jaarlijkse kerncijfers ter bepaling van premies en inhoudingen op het salaris
- Vraagbaak / helpdesk voor werkgever en werknemer
- Telefonische hulp
- Evaluatie 1x per jaar
- Presentatie aan alle medewerkers (1 keer per 2 jaar)
- Elk kwartaal een e-mail aan contactpersoon opdrachtgever met de proactieve vraag om mutaties door te geven
- Agenderen medewerkers jonger dan 18 jaar
- Administreren regelingen, documenten en medewerkers bij betreffende verzekeraar
- Doorvoeren in van de door opdrachtgever gemuteerde salarissen
(deze salarisaanpassing valt onder de jaarlijkse collectieve mutatie per 1 januari) - Doorsturen van berichten/ verzoeken van verzekeraars
- Reguliere contacten met verzekeraars onderhouden
- Periodiek verstrekken van een up-to-date overzicht van alle actieve verzekeringscontracten
- Berekening van extra ruimte pensioensparen voor medewerkers op verzoek
- Controle gedeeltelijke arbeidsongeschikten en aanpassing premie
- Aanleveren van bestanden aan de diverse verzekeraars
- Controle van de polissen/ deelnemersoverzichten
- Controle van de door de verzekeraar herstelde polissen/ deelnemersoverzichten
- Correspondentie werkgever
- Tussentijdse salaris- en/of parttime wijziging
- Adreswijziging
- Controle van de wijziging
- Wijzigingen doorgeven aan de diverse betrokken verzekeraars
- Controle van de polissen/ deelnemersoverzichten
- Controle van de door de verzekeraar herstelde polissen/ deelnemersoverzichten
- Correspondentie werkgever
- Aan- en afmelden werknemer maatschappij(en)
- Verwerken werknemer in interne systemen
- Bevestigingsbrief/ mail uitdienst aan ex-werknemer
- Controle aanmelding werknemer bij maatschappij(en)
- Controle afmelding werknemer bij maatschappij(en)
- Mogelijke afhandeling verzoek tot bijsparen
- Controle afgegeven stukken maatschappij(en)
- Verzending stukken werkgever
- Controle van de wijziging
- Wijzigingen doorgeven aan de diverse verzekeraars
- Controle van de polissen/ deelnemersoverzichten
- Controle van de door de verzekeraar herstelde polissen/ deelnemersoverzichten
- Controle nota’s verzekeraars
- Correspondentie werkgever
- Controle van de wijziging
- Wijzigingen doorgeven aan de diverse verzekeraars
- Controle van de polissen
- Controle van de door de verzekeraar herstelde polissen
- Correspondentie werkgever
- Melding overlijden werknemer bij maatschappij(en)
- Verwerken melding in interne systemen
- Overleg en uitleg werkgever en/of nabestaande m.b.t. de uitkeringen
- Vervaardigen formulieren
- Versturen formulieren richting nabestaanden
- Controle ontvangst formulieren retour
- Verzenden formulieren richting verzekeraar(s)
- Melding arbeidsongeschiktheid bij maatschappij(en)
- Verwerken arbeidsongeschiktheid interne systemen
- Opvragen UWV verklaring werkgever
- Controle ontvangst UWV verklaring
- Verzending UWV verklaring naar maatschappij(en)
- Controle verwerking maatschappij(en)
- Controle ontvangen stukken maatschappij(en)
- Verzending stukken richting werknemer
- Melding echtscheiding maatschappij(en)
- Verwerken echtscheiding interne systemen
- Controle ontvangen stukken maatschappij(en)
- Begeleiding waardeoverdracht online € 150,-
- Gesprek medewerker indienst (online) € 150,-
- Gesprek medewerker indienst (op locatie) € 250,-
- Gesprek medewerker uitdienst huidige regeling werkgever (online) € 150,-
- Gesprek medewerker uitdienst huidige regeling werkgever (op locatie) € 250,-
- Dagdeel op locatie met inloopsessie (4 uur) € 600,-
- Pensioencommunicatietool met eigen persoonlijke website /werknemersportal € 650,-